دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

قرص کلونازپام برای چیست؟ | عوارض قرص کلونازپام 1 و 2 | موارد مصرف کلونازپام (Clonazepam)

قرص کلونازپام برای چیست؟ | عوارض قرص کلونازپام | موارد مصرف کلونازپام (Clonazepam)

قرص کلونازپام, مصرف قرص کلونازپام، نحوه مصرف کلونازپام ، عوارض کلونازپام کلونازپام | قرص کلونازپام | کلونازپام 2 | قرص کلونازپام 1

مواردو عوارض مصرف کلونازپام  (Clonazepam)

موارد و عوارض مصرف کلونازپام (Clonazepam) چیست؟ منع مصرف و تداخل دارویی کلونازپام چیست؟,

(قرص کلونازپام) (عوارض جانبی کلونازپام)  (کلونازپام خودکشی) ، (کلونازپام خواب) (ترک کلونازپام)

آیا کلونازپام اعتیاد آور است

دوز کلونازپام

ایا کلونازپام خواب اور است

جایگزین کلونازپام

تداخل دارویی کلونازپام

کلونازپام (به انگلیسی: Clonazepam) دارویی از گروه بنزودیازپین‌ها است که برای پیشگیری و درمان تشنج، حمله هراس و بی‌قراری حرکتی تجویز می‌شود. در کمای کبدی منع مصرف دارد. اشکال دارویی: قرص mypixlove.blogsky.com

نام تجاری : Klonopin 

قرص کلونازپام 1 میلی گرم برای چیست + عوارض قرص کلونازپام

قرص کلونازپام برای چه بیماری است عوارض مصرف قرص کلونازپام عوارض جانبی قرص کلونازپام عوارض 

موارد مصرف کلونازپام

کلونازپام را بعنوان یکی ازداروهای قویتر در گروه دارویی بنزودیازپین‌ها در نظر می گیرند. این دارو عمدتاً برای مقابله با برخی از انواع تشنج، بخصوص در انواع خاصی از صرع و نیز برای مقابله با شوکهای ناشی از ترس کاربرد دارد. اندازه گیری ها نشان می دهد که این دارو کیفیت زندگی و بهره وری کار افرادی را که از شوکهای ناشی از ترس رنج میبرند، بهبود میبخشد. از کلونازپام همچنین بعنوان یک داروی ضد افسردگی استفاده میکنند که بطـورکلی برای درمان اضـطراب، اختلال روانی کاتاتونیک (Catatonia)، مرحله شیدایی مربوط به رفتارهای شیــدایی- افسـردگی (Manic-depressive behavior) و بیماری جمع هراسی (Social phobia) مورد استفاده قرار میگیرد. دو سال مطالعه تکمیلی بر روی افرادی که بطور مختصر برای درمان جمع هراسی داروی کلونازپام دریافت کرده بودند نشان داد که بهبودی حاصل از این درمان، پس از قطع دارو نیز همچنان ادامه میابد، این افراد در طی این دوسال در مقایسه با گروه شاهد که دارونما دریافت کرده بودند عملکرد بهتری را از خود نشان دادند. گاهی اوقات در درمان اضطراب، استفاده از کلونازپام بر آلپرازولام ارجحیت پیدا میکند زیرا احتمال برگشت دوباره اضطراب با استفاده از کلونازپام نسبت به Alprazolam کمتر است. برای ترک افرادی که به مصرف آلپرازولام وابسته شده اند میتوان کلونازپام را جایگزین آن کرد. از کلونازپام برای مبارزه با پرش عصبی (Tic) و نیز درمان بیـماریهای کنترل عضـلات مانند Akathisia و Tardive dyskinesia اسـتفاده میکنند. یک مطالعه نشان داد در میان کودکان مبـتلا به اخـتلال بیش فعالی همـراه با نقـص توجه (ADHD) که همچنین دچار پرش یا تیک های عصبی هسـتند، کلونازپام میتواند بدون آسیب به آثار روانپزشکی حاصـل از داروهای ADHD، تیک های عصبــی را متوقف کند. هــرچند کلــونازپام دارویی برای بیــماری اِم اِس (Multiple sclerosis) محسوب نمی‌شود اما آن را برای کاهش علائم این بیماری تجویز میکنند. کلونازپام دفعات غش کردن (Fainting spells) را کاهش میدهد. این دارو برای از بین بردن بیخوابی و نیز کاهش اختلالی تجویز میشود که در آن شخص در حین خواب دست و پا میزند. این دارو به درمان خوابگردی در افراد کمک میکند، مانند یک مورد مستند فوق العاده مهم که در آن فردی در حین خواب رانندگی میکرد و درگیر خشونتهایی با چاقو میشد. این دارو درد ناشی از مشکلات فک را تسکین میدهد و همچنین جهت کاهش استفراغ ناشی از شیمی درمانی، برای بیماران سرطانی تجویز میشود. کلونازپام و داروی ضد شیدایی لیتیوم (Lithium) را بطور آزمایشی همراه با یکدیگر به عنوان یک درمان موفقیت آمیز برای سردرد خوشه ای تجویز کرده اند. کلونازپام سندرُم سوزش دهان (Burning Mouth Syndrome) را تسکین داده است، نوعی احساس خود توصیفی که میتواند سالها ادامه یابد. بطور آزمایشی از این دارو، با موفقیت محدود، در درمان صدای زنگ در گوش استفاده کرده اند.[۱]


نتیجه تصویری برای کلونازپام

همه خطرات دیازپام,کلونازپام، اگزازپام، کلردیازپوکساید و ...

مکانیسم اثرکلونازپام

کلونازپام از بنزودیازپین‌ها است. این دارو باعث تسهیل یا افزایش عمل مهاری GABA که یک ناقل عصبی مهاری در مغز است میشود که این خود باعث مهار پیش و پس سیناپسی در تمام نواحی CNS خواهد شد. اثرات آرام بخش و ضدتشنج کلونازپام بعلت اثرات این دارو در سطح لیمبیک و تحت قشری میباشد.در حالت کلی بعضی از علایم در افراد متفاوت فرق دارد.



عوارض جانبی کلونازپام

شایعترین اثرات جانبی کلونازپام شامل خواب آلودگی، بیحالی، آتاکسی، هیپوتونی، اختلالات رفتاری بخصوص در بچه‌ها شامل حالت تحریک‌پذیری و بیقراری میباشد. یبوست یا اسهال، گاستریت و آبریزش بینی و تنفس سطحی. مصرف زیاد این قرص می تواند باعث فشار و حملات قلبی شود و همینطور باعث فراموشی و یک حالت بیداری و در عین حال بیهوشی به طوری که فرد مصرف کننده پس از، از بین رفتن اثرات دارو ، خاطرات و اتفاقات را به صورت مبهم به یاد میاورد.


موارد منع مصرف: استفاده از کلونازپام را برای افرادی که مبتلا به Narrow angle glaucoma هستند توصیه نمی‌کنند. این ترکیب ممکن است بیماری های تنفسی را تشدید کند.مصرف در آنسفالوپاتی کبدی بسیار خطرناک است. این ماده تولید بزاق را افزایش میدهد. این دارو غالباً خستگی و تداخل در هماهنگی عضلات را بوجود می آورد. همچنین ممکن است مانع از تصمیم گیری بموقع شود؛ چنین تأثیراتی مانع از بکارگیری توانایی های لازم هنگام کار با ماشین آلات خطرناک است. برای این دارو اثرات جانبی فراوانی که کمتر شایع هستند شرح داده میشود که دامنه آنها ازحساسیت پوستی تا لثه های دردناک کشیده میشود. نتایج حاصل از یک گزارش موردی نشان میدهد که کلونازپام ممکن است بیماری Porphyria را ایجاد کند (نوعی اختلال در ترکیبات شیمیایی بدن است که ممکن است در افراد مبتلا خشونت و حساسیت شدید به نور را ایجاد کند)، اما چنین نتایجی تقریباً بی سابقه است. بررسی سوابق پزشکی مردانی که بدلیل اختلال استرس پس از سانحه (Posttraumatic stress disorder) تحت درمان بودند نشان میدهد که این دارو به طور معمول ممکن است مانع ازعملکرد جنسی در چنین افرادی شود. بعضی از افراد به بیماری نگران کننده ای بنام آپنه (Apnea) دچار میشوند که طی آن فرد بطور موقت توانایی خود را برای نفس کشیدن از دست میدهد؛ گزارش های موردی حاکی از آن است که مصرف کلونازپام میتواند حملات آپنه ایجاد کند. یک آزمایش نشان داد در درمان بیخوابی، زمانی که افراد مصرف دارو را قطع میکنند همه چیز بجای اول خود باز میگردد به این معنی که نه تنها بیماری درمان نمی‌شود بلکه شرایط، حداقل برای مدتی، از قبل هم بدتر میشود. بر خلاف انتظارات معمول، گاهی گزارش شده است که مصرف این دارو به بروز شیدایی و حتی پرخاشگری منجر میشود. یک گزارش موردی متذکر شد چنانچه شوکهای ناشی از ترس (Panic attacks) بعنوان یک هشدار در برابر رفتار خاصی عمل کند، تواناییِ کلونازپام در کاهش یا از بین بردن شوکهای ناشی از ترس، همچنین میتواند حذف خویشتنداری فرد در برابر آن رفتار خاص را بدنبال داشته باشد. یک مطالعه کوچک نشان داد کلونازپام ممکن است در کودکان خویشتنداری را کاهش دهد، همچنین گزارشهای موردی دیگری وجود دارد که همان تأثیر را در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نشان میدهد. محققان کنجکاو درباره کاهش خویشتنداری بواسطه مصرف کلونازپام، سوابق پزشکی 323 نفر را که به دلیل اختلال روانی در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار دادند. اینها افرادی بودند که تأثیرات این چنینی کلونازپام ممکن بود در رفتار آنها کاملاً مشهود باشد. هرچند مطلعه مذکور برای نشان دادن رابطه علت و معلولی در این زمینه طراحی نشده بود اما سوابق بررسی شده خطر پایین کاهش خویشتنداری ناشی از مصرف Clonazepam و دیگر داروهای گروه Benzodiazepine را نشان میداد.[۱] در بعضی موارد دیده شده است کسانی که به کلونازپام اعتیاد پیدا کرده بودند، در طول ترک دچار بی خوابی و رؤیای شفاف شده اند. این دوره 6 الی 7 ماه ادامه داشته است.

کلونازپام‌ به‌عنوان‌ ضدتشنج‌ تجویز می‌شود. 

چگونگی‌ مصرف‌


کلونازپام‌ معمولاً 3 بار در روز مصرف‌ می‌شود. هیچگاه‌ بیشتر یا کمتر از مقدار تجویز مصرف‌ نکنید. از دستورات‌ پزشکتان‌ به‌ دقت‌ پیروی‌ کنید. اگر حس‌ می‌کنید پس‌ از 3 ماه‌ استفاده‌ از این‌ دارو پاسخ‌ بدنتان‌ نسبت‌ به‌ آن‌ کم‌ شده‌ است‌ با پزشکتان‌ در مورد مقدار دارویتان‌ مشورت‌ کنید ، چرا که‌ ممکن‌ است‌ دچار نوعی‌ «تحمل‌ به‌ دارو» شده‌ باشید. اگر یک‌ نوبت‌ را فراموش‌ کردید ، اگر ظرف‌ 1 ساعت‌ آن‌ را به‌ یاد آوردید مصرفش‌ کنید. در غیر این‌ صورت‌ نوبت‌ فراموش‌ شده‌ را رها کرده‌ ، به‌ برنامه‌ دارویی‌ منظم‌تان‌ بازگردید. از دو برابر کردن‌ مقدار دارو بپرهیزید. 

هشدارها و عوارض‌ جانبی‌


در صورت‌ بروز هریک‌ از علایم‌ نادر ولی‌ جدی‌ زیر ، مصرف‌ کلونازپام‌ را قطع‌ کرده‌ با پزشکتان‌ تماس‌ بگیرید: گیجی‌ ، کند شدن‌ قوای‌ ذهنی‌ ، خواب‌آلودگی‌ ، تکلم‌ نامفهوم‌ ، ضربان‌ قلب‌ کند ، تنگی‌ نفس‌ ، عدم‌ تعادل‌ ، بثورات‌ جلدی‌ ، گلودرد ، تب‌ ، لرز ، خونریزی‌ ، یا کبودی‌ غیرعادی‌ ، زخم‌های‌ دهانی‌ ، زردی‌ پوست‌ یا چشم‌ها ، از دست‌ دادن‌ حافظه‌ ، بی‌خوابی‌ ، اضطراب‌ و پریشانی‌ ، یا تحریک‌پذیری‌. 

کلونازپام‌ می‌تواند اعتیادآور باشد و اگر دارو به‌طور ناگهانی‌ قطع‌ شود ممکن‌ است‌ علایم‌ قطع‌ دارو مشاهده‌ شود. این‌ علایم‌ عبارتند از: گیجی‌ ، افت‌ قوای‌ ذهنی‌ ، دردهای‌ شکمی‌ ، افزایش‌ تعریق‌ ، تهوع‌ ، استفراغ‌ ، حساسیت‌ به‌ نور و صدا ، و احساس‌ گزگز و سوزن‌ سوزن‌. 

اگر می‌خواهید مصرف‌ کلونازپام‌ را قطع‌ کنید ، با پزشکتان‌ تماس‌ بگیرید تا این‌ کار را تدریجی‌ انجام‌ دهید. علایم‌ زیر ممکن‌ است‌ رخ‌ دهد اما فقط‌ در صورتی‌ که‌ مشکل‌ساز شوند لازم‌ است‌ با پزشک‌ در میان‌ گذاشته‌ شوند: سرگیجه‌ ، خواب‌آلودگی‌ ، خشکی‌ دهان‌ ، سردرد ، تهوع‌ ، یبوست‌ ، اسهال‌ ، ضربان‌ قلب‌ تند یا شدید ، یا لرزش‌ بدن‌. 

نتیجه تصویری برای کلونازپام

موارد احتیاط‌


در صورت‌ وجود هریک‌ از موارد زیر پیش‌ از مصرف‌ کلونازپام‌ ، پزشکتان‌ را مطلع‌ سازید: 
  • حساسیت‌ به‌ کلونازپام‌ یا سایر بنزودیازپین‌ها (مثلاً دیازپام‌ ، اکسازپام‌) ، غذاها ، رنگ‌های‌ خوراکی‌ ، یا نگهدارنده‌ها.
  • بارداری‌ یا شیردهی‌.
  • مصرف‌ داروهای‌ دیگر ، به‌ ویژه‌ الکل‌ ، آرامبخش‌ها ، داروهای‌ ضدافسردگی‌ ، یا داروهای‌ ضدتشنج‌.
  • سابقه‌ یا ابتلا به‌ گلوکوم‌ (افزایش‌ فشار داخل‌ چشم‌) ، میاستنی‌ گراویس‌ ، اعتیاد به‌ الکل‌ یا مواد مخدر ، بیماری‌ انسدادی‌ مزمن‌ ریوی‌ شدید ، یا آمفی‌زم‌.

توصیه هنگام‌ مصرف‌


  • به‌طور منظم‌ به‌ پزشکتان‌ مراجعه‌ کنید تا بتواند بهبودتان‌ را زیر نظر بگیرد.
  • دفعات‌ تشنج‌ را ثبت‌ کرده‌ برای‌ پزشکتان‌ ببرید تا بر اساس‌ آن‌ پاسخ‌ شما به‌ دارو را ارزیابی‌ کند.
  • تا پیش‌ از مشخص‌ شدن‌ پاسخ‌ بدنتان‌ به‌ کلونازپام‌ در هنگام‌ رانندگی‌ یا کار کردن‌ با وسایل‌ خطرناک‌ احتیاط‌ کنید. کلونازپام‌ در برخی‌ افراد موجب‌ خواب‌آلودگی‌ یا کاهش‌ سطح‌ هوشیاری‌ می‌شود.
  • در صورت‌ بروز افکار یا احساسات‌ عجیب‌ ، با پزشکتان‌ مشورت‌ کنید.
یک‌ برگه‌ شناسایی‌ پزشکی‌ همراه‌ داشته‌ باشید که‌ نشان‌ دهد در حال‌ مصرف‌ کلونازپام‌ هستید. 
  • کلونازپام‌ را دور از دسترس‌ کودکان‌ ، و دور از گرما ، نور مستقیم‌ ، و حرارت‌ مرطوب‌ قرار دهید (کلونازپام‌ در این‌ شرایط‌ فاسد می‌شود).
  • کلونازپام‌ تاریخ‌ مصرف‌ گذشته‌ را دور از دسترس‌ کودکان‌ در توالت‌ دور بریزید.

نبایدها


  • نباید الکل‌ بنوشید.
  • نباید از دیگر داروهای‌ آرامبخش‌ استفاده‌ کنید.


داروهای ضداضطراب (N05B)

5-HT1A آگونیست

بوسپیرون Tandospirone

گیرنده گاباآ PAM

بنزودیازپین: Adinazolam آلپرازولام Bromazepam Camazepam کلردیازپوکساید کلوبازام کلونازپام Clorazepate Clotiazepam Cloxazolam دیازپام# Ethyl loflazepate Etizolam Fludiazepam Halazepam Ketazolam لورازپام# Medazepam Nordazepam اگزازپام Pinazepam Prazepam

Others: Alpidem‡ باربیتوراتs Carbamates Chlormezanone‡ اتانول Etifoxine; Herbs: کاوا بشقابی (سرده) سنبل‌الطیب

مسدودکننده‌های کانال α2δ VDCC

گاباپنتین Gabapentin enacarbil Phenibut Pregabalin

داروهای ضدافسردگی

بازدارنده‌های بازجذب سروتونین SNRI SARI ضدافسردگی‌های سه‌حلقه‌ای TeCA بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز; دیگر: Agomelatine بوپروپیون Vilazodone Vortioxetine

Sympatholytic

مسدودکننده گیرنده آدرنرژیک بتا (مانند پروپرانولول) کلونیدین Dexmedetomidine Guanfacine پرازوسین

دیگر

Benzoctamine Cannabidiol سیکلوسرین آفوبازول هیدروکسی‌زین Kanna اسطوخودوس Lorpiprazole Mebicar Mepiprazole نیکوتین Opipramol Oxaflozane‡ Phenaglycodol Phenibut Picamilon Selank Tiagabine Tofisopam Validolum



نحوه مصرف داروی کلونازپام


قرص کلونازپام را توسط دهان و طبق تجویز پزشک روزانه دو تا سه بار مصرف کنید. میزان دوز مصرفی آن به شرایط پزشکی، سن و واکنش به دارو بستگی دارد. برای کودکان دوز مصرفی معمولا به وزن آن ها بستگی دارد. افراد بزرگسال معمولا مصرف این دارو را با دوز پایین شروع می کنند تا خطر عوارض جانبی آن کاسته شود. دوز خود را افزایش ندهید، به طور معمول و به مدت مشخصی که پزشک تجویز کرده است از آن استفاده کنید.


این دارو را به طور منظم استفاده کنید تا مزایای آن را بدست آورید. برای اینکه یادتان بماند هر روز ساعت مشخصی آن را بخورید. مصرف این دارو را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید زیرا در صورت قطع ناگهانی ممکن است برخی شرایط بدتر شود.


دوز مصرفی شما ممکن است به تدریج کاهش یابد. پزشک شما ممکن است برای مدتی دوز مصرفی شما را افزایش دهد تا از کسب نتایج بهتر از این دارو مطمئن شود. این قرص را بهتر است یک دفعه و به همراه یک لیوان آب مصرف کنید. این دارو باید برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار گیرد هرگز بیش از نه هفته از این دارو بدون تجویز پزشک استفاده نکنید.


اگر استفاده از یک دوز را فراموش کردید به محض اینکه یادتان آمد آن را مصرف کنید اما اگر به زمان بعدی مصرف دارو نزدیک هستید از مصرف دوز فراموش شده چشم پوشی کنید برای جبران دوز از دست رفته از داروی اضافی استفاده نکنید. اما اگر بیش از دوز معمول از آن استفاده کردید با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید. استفاده زیاد از آن می تواند کشنده باشد و علایم آن می تواند خواب آلودگی، گیجی، ضعف عضلانی و غش باشد.



احتیاط و نکات مهم در استفاده از قرص کلونازپام


اگر مبتلا به ناراحتی های کبدی هستید یا به کلونازپام یا دیگر بنزودیازپین حساسیت دارید، مثل آلپروزولام، کلرودیازپوکسید، کلورازپتا، دیازپام، لورازپام، اوکسازپام نباید از این قرص استنفاده کنید. کلونازپام ممکن است برای نوزاد متولد نشده خطراتی به همراه داشته باشد، و همچنین ممکن است اختلالات تنفسی و تغذیه ای را در نوزاد تازه متولد شده ایجاد نماید.


اما تشنج در طول حاملگی برای مادر یا جنین ممکن است خطراتی داشته باشد. در طول حاملگی بدون تجویز پزشک از قرص کلونازپام استفاده نکنید و یا استفاده از آن را قطع ننمایید. در هنگام استفاده از این قرص ممکن است فکر خودکشی به سر شما بزند. دکتر شما باید وضعیتتان را در ملاقات های منظم بررسی کند. تمام قرار ملاقات ها را به موقع بروید.


 


 

نتیجه تصویری برای کلونازپام

قرص کلونازپام



موارد کاربرد قرص کلونازپام

 

در صورت مشاهده علایم مثل بدتر شدن یا علایم جدید مثل: تغییرات رفتار و خلق و خو، افسردگی، اضطراب، آشفتگی، تحریک پذیری، خشم، پرخاشگری، بی قراری، فعالیت های زیاد بدنی یا ذهنی، یا تفکراتی مثل خودکشی یا آسیب رساندن به خود با پزشک خود تماس بگیرید.


قبل از مصرف این قرص اگر اختلالات کلیوی یا کبدی، گلوکوم، مشکلات تنفسی، یا سابقه افسردگی، افکار خودکشی، آسم، نفخ، اختلال مزمن انسداد ریه یا اعتیاد به داروها و الکل دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید. اگر در حال مصرف قرص کلونازپام می باشید الکل ننوشید. این دارو تاثیرات الکل را افزایش می دهد. این دارو ممکن است برخی عادت ها را ایجاد نماید بنابراین تنها باید توسط فردی استفاده شود که برای او تجویز شده است.


داروی کلونازپام را در مکانی امن جاییکه دیگران به آن دسترسی ندارند، در دمای اتاق دور از رطوبت، گرما و نور نگاه دارید.


 


قرص کلونازپام


عوارض جانبی قرص کلونازپام چیست؟(clonazepam side effects)

 


قرص کلونازپام نیز مانند هر داروی گیاهی و صنعتی دیگر می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. شایعترین عوارضی که ممکن است به دنبال مصرف این دارو بروز یابند عبارتند از:


 


خواب آلودگی

سرگیجه

احساس خستگی

افزایش ترشح بزاق

 


توجه داشته باشید که هر فردی که از این دارو استفاده می کند به این عوارض دچار نمی شود. همچنین معمولا این علایم خود به خود بهبود می یابد. با این وجود در صورتی که این علایم برای شما بسیار آزاردهنده هستند یا این علایم در شما تداوم یافت بایستی پزشک خود را از موضوع باخبر سازید.


توجه داشته باشید که پزشک شما قرص کلونازپام را با قضاوت بر اینکه شما از مصرف آن سود بیشتری را نسبت به عوارض آن می برید برای شما تجویز نموده است. با این وجود اگر احساس می کنید که این شما واکنش مناسبی به این دارو نمی دهید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.


حساسیت دارویی شدید به قرص کلونازپام بسیار نادر است. با این وجود در ضورت هرگونه واکنش آلرژیک به این دارو بایستی بی درنگ به یک مرکز درمانی مجهز مراجعه نمایید. واکنش پوستی، خارش بدن، تورم لب ها و صورت و تنگی نفس برخی از علایم آلرژیک می باشند.


 


قرص کلونازپام



تداخلات دارویی درباره قرص کلونازپام چیست؟(clonazepam dosage)

 

تداخلات دارویی و بر هم کنش میان آن ها می تواند اثربخشی داروی شما را افزایش یا کاهش دهد.تصور کنید که شما دارویی مصرف می کنید که اثربخشی قرص کلونازپام را افزایش می دهد. افزایش اثر آن می تواند شما را مستعد بروز عوارض آن نماید.


بنابراین پزشک شما بایستی مقدار کمتری از این دارو را برای شما تجویز نماید تا بتواند از افزایش احتمال عوارض این دارو بکاهد. عکس این موضوع نیز صادق است. بدین معنا که اگر داروی دیگری اثر قرص کلونازپام را کاهش می دهد پزشک شما باید میزان دوز دارو را افزایش دهد. بنابراین به تمامی بیماران توصیه می گردد تا قبل از مصرف این دارو سایر داروهای خود را به پزشک خود نشان دهند تا وی بتواند صحیح ترین تصمیم را در درمان آنها اتخاذ نماید.


در صورتی که شما از داروهایی استفاده می کنید که موجب خواب آلودگی شما می گردد حتما آن ها را به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از این داروها عبارتند از:


مصرف الکل

آنتی هیستامین ها

ستریزین

دیفن هیدرامین

داروهای خواب آور

آلپرازولام

دیازپام

لورازپام

زولپیدم

شل کننده های عضلانی

نارکوتیک ها و مخدرها

کدئین

مورفین

 


 قرص کلونازپام


 


توصیه‌ها در مورد مصرف کلونازپام


 با غذا یا شیر مصرف شود تا علائم گوارشى کاسته شود.

در دماى اتاق نگهدارى شود.

در صورت خشک‌شدن دهان از آب نبات، مزمزه کردن مکرر آب یا آدامس استفاده شود.

در مراحل اولیه درمان، فعالیت‌هاى بیمار به کمک یک همراه صورت گیرد، چرا که ممکن است بیمار سرگیجه داشته باشد.

 


قرص کلونازپام


 


ارزیابى بالینی قرص کلونازپام


پاسخ به درمان


کاهش میزان صرع با توجه به نسبت آن در جدولى که در اختیار بیمار است.


وضعیت روانی


خلق، حواس، رفتار، افزایش خواب‌آلودگی، تغییرات رفتاری، در صورت بروز تغییر در وضعیت روانى مریض به پزشک اطلاع دهید.


مشکلات چشمی


قبل، حین و بعد از درمان با این دارو معاینات چشمى ضرورى است (شامل slitlamp، فوندوسکوپى و تونومترى است).



واکنش آلرژیک


راش‌هاى قرمز برجسته، که در صورت بروز این علائم، مصرف دارو را متوقف کنید.


دیسکرازی‌هاى خونی


تب، گلودرد، راش، زردی.


مسمومیت


دپرسیون مغز استخوان، تهوع، استفراغ، اتاکسی، دوبینی، بی‌خوابی، اغتشاش شعور، تعریق، کرامپ


عضلانی


کاهش رفلکس‌ها، اغماء، کلاپس قلبى عروقی.


 نتیجه تصویری برای کلونازپام


آموزش به بیمار و خانواده



که کارت شناسائى طبى خود را به‌همراه داشته باشند تا از نظر پزشکی، داروهائى که مصرف شده به‌صورت مچ‌بند ثبت شده باشد و شرایط بیمار، نام پزشک وى و تلفن او را داشته باشد.

از رانندگى و هم‌چنین سایر فعالیت‌هائى که نیاز به هوشیارى دارد امتناع شود.

از مصرف الکل یا سایر مهارکننده‌هاى سیستم عصبى مرکزى خوددارى کنند چرا که ممکن است خواب‌آلودگى آنها تشدید گردد.

بعد از استفاده طولانی‌مدت، به‌طور ناگهانى دارو قطع نشود و طى مدت چندین هفته دوز دارو را به تدریج کم کنند زیرا باعث ایجاد وابستگى جسمى و روانى در بیمار می‌شود.

 


 قرص کلونازپام



احتیاط در مورد مصرف کلونازپام


 


در موارد زیر پزشک را مطلع سازید.

بیماری حاد تنفسی، ناراحتی های طولانی مدت کلیه یا کبد، مصرف دیگر داروها.

برای خانم های باردار: بی ضرر بودن این دارو برای دوران حاملگی هنوط قطعی نیست.

برای خانم های شیرده: این دارو در شیر مادر نفوذ می کند و ممکن است برای شیرخوار زیان آور باشد.

برای اطفال و کودکان: از مقدار دارو کم کنید.

برای سنین بالای 60: از مقدار دارو کم کنید.

مصرف این دارو در حین رانندگی و کارهای دشوار: خود بیماری و خواب الوده کنندگی این دارو اجازه چنین فعالیتهایی را نمی دهند.

الکل: از نوشیدن الکل بپرهیزید. الکل خواص تسکینی این دارو را افزایش می دهد.

استفاده بلند مدت درمان طولانی مدت موجب میشود تا حدودی از عوارض مفید و نیز عوارض جانبی این دارو کاسته شود. زیرا بدن به آن عادت می کند.



قرص کلونازپام برای چیست؟ + عوارض قرص کلونازپام 1 و 2 + موارد مصرف کلونازپام (Clonazepam) 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.