دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

آیا ماشین حریم و ملک خصوصی هست ؟ | خودرو ملک خصوصی است؟

آیا ماشین حریم و ملک خصوصی هست ؟ آیا خودرو ملک خصوصی است ؟ خودرو حریم خصوصی است ؟ خودرو حریم خصوصی یا عمومی ماشین حریم عمومی؟

   آیا ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین ح  ماشین حریم خصوصی است ماشین حریم خصوصی ماشین حریم شخصی ماشین حریم خصوصی نیست حریمه ماشین آیا ماشین حریم خصوصی است ایا ماشین حریم شخصی است استعلام حریمه ماشین ماشین حریم خصوصی است ماشین حریم خصوصی ماشین حریم خصوصی نیست آیا ماشین حریم خصوصی است ماشین حریم شخصی ایا ماشین حریم شخصی است ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین حریم خصوصی است ایا ماشین حریم شخصی است ماشین حریم خصوصی نیست

آیا ماشین حریم خصوصی است

آیا ماشین حریم و ملک خصوصی هست ؟ | خودرو ملک خصوصی است؟

http://mypixlove.blogsky.com/

 

آیا ماشین حریم خصوصی است

آیا ماشین حریم خصوصی است

طبق نظر آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

«استفتاء اختصاصی سایت هدانا از دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی »

سوال: آیا ماشین جزو حریم خصوصی است یا عمومی؟ اگر در ماشین ها اعما ل منکر علنی مثل بدحجابی رخ بدهد آیا نهی از منکر با بودن شرایط واجب است؟

پاسخ:  داخل خودرو جزء حریم خصوصی است و دیگری حق ندارد به آن تجاوز کند مگر اینکه ضرورتی برای تفتیش وجود داشته باشد ولی در هر حال سرنشینان باید جهات شرعی مانند حجاب و امثال آن را در داخل خودرو رعایت کنند و در صورت عدم رعایت، ارشاد آنها مطابق شرایط امر به معروف و نهی از منکر مانعی ندارد.

منبع : استفتاء سایت هدانا از دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی.

سوال: جنابعالی مدتی قبل فرموده بودید که فضای داخل خودرو خصوصی است، اخباری که اخیراً از حضرتعالی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی قم دربارۀ فضای داخل خودرو منتشر شده نشان می دهد که آن را خصوصی نمی دانید، لطفا توضیح بیشتری در این زمینه ارائه دهید.

 

پاسخ: با عرض سلام؛ آنچه که قبلاً عرض کرده ام مربوط به سرقت از خودروها بوده یعنی اگر در خودرو قفل باشد و کسی شیشۀ آن را بشکند و چیزی از درون آن سرقت کند حکم سرقت از «حرز» (حریم خصوصی) دارد و احکام سارقان از منازل مسکونی بر آن جاری می شود (این مربوط به سرقت است).

ولی اگر کسی در خودرو بنشیند و در آن را ببندد و در داخل آن بی حجاب یا نیمه عریان باشد و خودرو نیز دارای شیشه های شفاف باشد و مثلا مشغول استعمال مواد مخدر و یا شرب خمر گردد، آن هم در ملأ عام، به یقین حریم خصوصی محسوب نمی شود، درست مانند کسی است که یک خانه ای شیشه ای در سر چهارراه بسازد و در آن مشغول انواع کارهای خلاف شود و بگوید اینجا حریم خصوصی است و کسی مزاحم من نگردد. اهل عرف آن را حریم خصوصی نمی شمارند و او را از مجازات معاف نمی کنند. این دو مسأله شرعاً با هم کاملا متفاوت است.

منبع: هدانا برگرفته از استفتائات حضرت آیت الله مکارم شیرازی.


آیت الله نوری همدانیآیت الله نوری همدانی

«استفتاء اختصاصی سایت هدانا از دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی »

سوال: آیا ماشین جزو حریم خصوصی است یا عمومی؟ اگر در ماشین ها اعما ل منکر علنی مثل بدحجابی رخ بدهد آیا نهی از منکر با بودن شرایط واجب است؟

پاسخ:

نهی از منکر واجب است و در صورت بروز مفسده و گناه در ملا عام نیز باید مراکز ذی ربط اقدام نمایند.

منبع : استفتاء سایت هدانا از دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی.

ید:  آیا ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین ح  ماشین حریم خصوصی است ماشین حریم خصوصی ماشین حریم شخصی ماشین حریم خصوصی نیست حریمه ماشین آیا ماشین حریم خصوصی است ایا ماشین حریم شخصی است استعلام حریمه ماشین ماشین حریم خصوصی است ماشین حریم خصوصی ماشین حریم خصوصی نیست آیا ماشین حریم خصوصی است ماشین حریم شخصی ایا ماشین حریم شخصی است ماشین حریم خصوصی است آیا ماشین حریم خصوصی است ایا ماشین حریم شخصی است ماشین حریم خصوصی نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.