دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

ازکجا بفهمم تب کریمه کنگو گرفتم ؟ | علائم و پیشگیری درمان تب کنگو

تب کریمه کنگو چیست و چگونه منتقل می شود؟ ،تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ، آیا تب کریمه کنگو با لبنیات سنتی منتقل می‌شود؟ ، آمار افراد مشکوک به ابتلا به تب کریمه کنگو در ایران رو به افزایش است ،  تب کریمه کنگو در صورت تشخیص زودهنگام، قابل درمان است ، هر آنچه باید درباره «تب کریمه کنگو» بدانید ، بیماری تب کریمه کنگو چیست ؟ + علائم و توصیه ها  ، عامل “تب کریمه کنگو” را بشناسید

 تب کریمه کنگو

درمان تب کنگو

بیماری تب کریمه کنگو در ایران

تب کنگو در کرمانشاه

تب کریمه کنگو pdf

تب کنگو در اصفهان

تب کریمه کنگو ppt

تب کنگو در خوزستان

نام ویروس تب کریمه کنگو

 

تب کریمه کنگو در صورت تشخیص زودهنگام، قابل درمان است/ از مراکز معتبر گوشت بخرید

گوشت قرمز
مای پیکس لاو :رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که بیماری تب کریمه کنگو در صورتی که زود تشخیص داده شود، قابل درمان است و داروی این بیماری در کشور موجود است،گفت: مردم گوشت را از مراکز معتبر مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و این بیماری از طریق گوشت پخته شده نیز انتقال نمی یابد.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر محمدمهدی گویا درخصوص بیماری تب کریمه کنگو که اخیرا در برخی نقاط کشور مشاهده شده است، گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که جزو دسته تب های خونریزی دهنده ویروسی محسوب می شود.

خطر تب کریمه کنگو تا چه حد جدی است؟ - بیماری - مراقبت 

چه مقدار از اخبار مربوط به تب کریمه کنگو حقیقت دارد و چه مواردی باید رعایت شود؟‌

گویا با بیان این که بیماری تب کریمه کنگو بیماری مهمی است، چراکه مرگ و میر بالایی دارد، گفت: عفونت تب کریمه کنگو از طریق تماس با حیوان آلوده به صورت مستقیم و غیر مستقیم، به انسان منتقل می شود.

وی در توضیح گفت: زمانیکه انسان با ترشحات و خون بدن حیوان آلوده تماس پیدا می کند، بیماری به صورت مستقیم منتقل می شود. اما در روش غیر مستقیم، کنه ای که روی بدن حیوانات اهلی وجود دارد، از خون دام آلوده تغذیه می کند و آلوده می شود و چنانچه این کنه، روی بدن انسان قرار گیرد، می تواند آلودگی را منتقل کند. 

تب کریمه کنگو، تب کنگو یا تب کریمه چیست - آکا 

تب کریمه کنگو. دکتر محمدرضا شیرزادی، کشتار دام در اماکن غیرمجاز و غیرقانونی را عاملی برای 

گویا راه سومی را نیز برای ابتلای انسان به این بیماری مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر انسانی که ویروس را دریافت کرده، در مواجهه با انسان دیگری قرار بگیرد، از طریق ترشحات خونی و بدنی خود، بیماری را منتقل می کند که این روش انتقال در بیمارستان ها رخ می دهد و کادر درمان در معرض این نوع ابتلا قرار دارند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: بیماری تب کریمه کنگو در 30 درصد موارد حتی با اقدامات درمانی با مرگ و میر مواجه بوده و کشنده است. این بیماری درمان دارد و داروی آن در کشور موجود است. چنانچه زود تشخیص داده شود، قابل درمان است.

تب کریمه کنگو چیست؟! +علل و درمان 

کنترل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که چندی است در کشور خبرساز شده و جان برخی از هموطنان را  

وی درخصوص آمار ابتلا به این بیماری نیز در کشور گفت: از ابتدای امسال 28 مورد اثبات شده بیماری تب کریمه کنگو در کشور مشاهده شده است. دو نفر بر اثر این بیماری فوت کرده اند. یکی از آنها در کرمانشاه و دیگری در استان هرمزگان بود. 

گویا همچنین افزود: در اثر یک اتفاق نادر و مشکل فنی در سردخانه کشتارگاه زاهدان، 19 نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند. البته به دلیل اقدامات به موقع، این افراد درمان شدند.

وی افزود: علاوه برآنها یک مورد در کرمانشاه، یک مورد زابل و دو مورد در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان، یک مورد در هرمزگان و یک مورد نیز در استان اصفهان که مربوط به شهرستان چادگان است به این بیماری مبتلا شده اند.

وی در مورد مبتلایان به این بیماری در استان اصفهان که در اخبار و فضای مجازی مشاهده می شود، گفت: در اخبار اشاره شده که چهار بیمار در اصفهان مبتلا شده اند، که ابتلای این چهار بیمار به تب کریمه کنگو قطعی نیست و فقط یک مورد تایید شده است.

گویا گفت: قصاب ها و افرادی که مستقیم با دام سروکار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، ، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند. 

وی در توصیه به زنان خانه دار اضافه کرد: چنانچه گوشت از منبع نامطمئن تهیه شود، احتمال ابتلا به بیماری افزایش پیدا می کند. ذبح کنار خیابانی و خرید آن؛ خطرناک است. این گوشت ها مورد تایید سازمان دامپزشکی نبوده و ممکن است آلوده باشد بنابر این گوشت مورد تایید سازمان دامپزشکی و مراکز معتبر مشکلی ندارد.

بنابر اعلام وبدا،‌ وی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو با گرمای هوا رابطه مستقیم دارد، فصل تابستان و بهار را مولد بیشترین مبتلایان معرفی کرد و گفت: بیماری از طریق گوشت پخته شده انتقال پیدا نمی کند. خوردن راه انتقال بیماری نیست.ضمن این که بعید است که در کشور ما کسی گوشت خام بخورد.

گویا گفت: افرادی که در کشتارگاه ها کار می کنند، باید از دستکش و چکمه و روپوش استفاده کنند، در واقع رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است. کادر بهداشتی و درمانی نیز که با بیماران سروکار دارند نیز باید بهداشت و حفاظت فردی را طبق دستورالعمل رعایت کنند.

آیا تب کریمه کنگو با لبنیات سنتی منتقل می‌شود؟ 

محمد حسین عزیزی گفت: لبنیات و شیرهای سنتی نمی‌توانند ناقل تب کریمه کنگو باشند واین بیماری 

 تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (به انگلیسی: Crimean Congo Haemorrhagic Fever ) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده‌ است که از طریق گزش کنه آلوده یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

این بیماری اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین شرح داده شد و نام تب خونریزی دهنده برای آن انتخاب شد. در سال ۱۹۶۹ مشخص شد پاتوژن ایجاد کننده تب خونریزی دهنده کریمه مشابه همان بیماری است، که در سال ۱۹۵۶ در کنگو مشاهده شده است. از این رو ارتباط این دو مکان و بیماری باعث اسم فعلی شد. CCHF در انسان بیماری شدیدی همراه با مرگ و میر حدود ۳۰ ٪ ایجاد می‌کند و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا است.

تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو 

تب کریمه کنگو بر اساس قرائن و شواهد از بیماریهای بومی است که از دیر باز در کشور ما وجود  

تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو چگونه منتقل می‌شود؟

این یک بیماری ویروسی است که نوعی کنه سخت هم مخزن و هم ناقل آن است. این ویروس می‌تواند بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی را مبتلا کند. انسان هم در صورت تماس با حیوان مبتلا یا کنه آلوده به ویروس ممکن است مبتلا شود. این ویروس بیشتر حیوانات را مبتلا می کند، اما موارد تک گیر یا اپیدمی انسانی هم می‌تواند اتفاق بیفتد. پرندگان بجز شترمرغ در مقابل این ویروس مقاوم هستند. تماس با فرد مبتلا هم می‌تواند باعث بیماری شود.

چگونه از «تب کریمه کنگو» پیشگیری کنیم؟ 

با مشاهده مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در چند نقطه کشور، محققان توصیه هایی برای پیشگیری 

آیا بیماری کریمه کنگو  تازه وارد ایران شده است؟

این بیماری در ایران اولین بار در کتاب گنجینه خوارزمشاه جرجانی در حدود سال ۱۱۱۰ توصیف شد و در سال ۱۹۷۰ وجود بیماری در ایران ثابت شد.

این بیماری کریمه کنگو در حیوانات چه علائمی دارد؟

در حیوانات اهلی مثل گاو و گوسفند بیماری علائم مشخصی ندارد و حداکثر باعث تب می‌شود، بنابراین کارکنان کشتارگاه‌ها و سلاخ‌خانه‌ها به احتمال زیاد متوجه بیماری دام نخواهند شد.

علائم بیماری کریمه کنگو در انسان چیست؟

شیوع بیماری بیشتر در فصل گرم سال همزمان با فصل فعالیت کنه است. علائم بیماری در انسان: سردرد، تب شدید، کمردرد و درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و سرخی گونه، خونریزی (مثلا بصورت نقطه‌های ریز مثل سر سوزن یا خونریزی‌های وسیعتر یا خون دماغ)، یرقان.

علائم بیماری یک تا سه روز بعد از نیش کنه آلوده یا پنج تا شش روز بعد از تماس با حیوان آلوده ایجاد می‌شود. بعد از چند روز بیماری وارد مرحله خونریزی می‌شود. خونریزی خطر اصلی برای بیمار است و موارد منجر به مرگ اکثرا به دلیلی خونریزی‌های شدید داخلی است. مرگ و میر بر اثر بیماری زیاد است و به سی درصد می‌رسد.

آیا این ویروس کریمه کنگو واکسن دارد؟

برای دام‌ها واکسن معتبر برای پیشگیری وجود ندارد. در انسان هم واکسن ندارد.

چه درمانی برای این بیماری  کریمه کنگو وجود دارد؟

درمان بیماری در انسان هم بیشتر درمان حمایتی برای رفع عوارض و خطرات بیماری است. داروهای ضد ویروس برای درمان این بیماری بکار گرفته شده و تاثیر مثبتی هم داشته اما بیماری درمان اختصاصی ندارد.

تبِ تب کریمه کنگو در ایران و آمارهای ضد‌ونقیض از تلفات این  

تب کریمه کنگو همچنان قربانی می‌گیرد. آخرین خبرها از مرگ مشکوک یک زن ۱۹ ساله بعد از زایمان در

چه کسانی در معرض کریمه کنگو ابتلا هستند؟

دامداران، کشاورزان، کارگران کشتارگاه‌ها، دامپزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی، بخصوص در بیمارستان‌ها.

آیا با خوردن گوشت می‌توان به بیماری کریمه کنگو مبتلا شد؟

این بیماری از راه خوردن گوشت حیوان ذبح شده منتقل نمی‌شود، این ویروس بیرون بدن از بین می‌رود بنابراین مگر اینکه به فرض فرد بلافاصله گوشت حیوان تازه ذبح شده را خام بخورد احتمال ابتلا وجود ندارد. گوشتی که مهر سازمان دامپزشکی را دارد می‌توان بدون نگرانی مصرف کرد.
  • تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد 

    تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو; طبقه‌بندی ویروس‌ها; Group: گروه ۵ : راسته: Unassigned: تیره: Bunyaviridae

  • تب کنگو خطرناک ولی قابل پیشگیری 

    تب کنگو-دکتر زهرا عبدی، متخصص بیماری‌های عفونی 

  • انتهای پیام 


    عکس تب کریمه
    تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
    علائم تب کنگو
    بیماری تب کریمه کنگو
    تب خونریزی دهنده
    بیماری کانگو
    تب دانگ
    نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.