دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

حکم نگاه به عکس مبتذل | حکم مشاهده کردن فیلم مستهجن | دیدن تصاویر غیراخلاقی چه حکمی دارد؟

حکم نگاه به عکس مبتذل

حکم مشاهده عکس برهنه زنان خارجی عکس برهنه، حکم شرعی مشاهدهعکس نیمه برهنه، حکر شرعی نگاه کردن عکس عریان، عکس زن حکم نگاه به عکس ، جستجوهای مربوط به حکم نگاه به عکس مبتذل،نگاه کردن به عورت زن،حکم شرعی دیدن فیلم مبتذل با همسر،حکم دیدن فیلم مبتذل، آیا دیدن فیلم مبتذل گناه دارد، احکام نگاه زن به زن، دیدن فیلم های تحریک کننده چه حکمی دارد، حکم نگاه به عکس نامحرم،یا دیدن فیلم مبتذل روزه را باطل میکند


مطابق نظر آیت الله سیستانی

مطابق نظر آیت الله سیستانی

۳پرسش: حکم نگاه کردن به عکسهای مبتذل چیست؟
پاسخ: جایز نیست.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی سیستانی.

 

به گزارش مشرق،مشاهده تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی در صورتی که موجب تحریک شده و شهوت‌انگیز باشند، طبق نظر همه فقها و علمای دینی حرام است، اما اگر این کار به دستور پزشک انجام شود چه حکمی دارد؟ آیا می‌توان این فیلم‌ها را به قصد یادگیری اعمال زفاف نگاه کرد؟ اگر دیدن فیلم‌های مبتذل هیچ اثر سوئی بر فرد نداشته باشد چطور؟ دیدن فیلم‌هایی با تصاویر زنان و مردان عریان یا نیمه عریان همراه با همسر مجاز است یا خیر؟ این‌ها پاره‌ای از سؤالاتی هستند که ممکن است در خصوص حکم شرعی تماشای فیلم‌های غیراخلاقی برای بسیاری از افراد ایجاد شود و ما در این گزارش بر اساس احکام و استفتائات مراجع عظام تقلید به آنها پاسخ می‌دهیم. 
 
آیت‌الله خامنه‌ای: 
سؤال : نگاه‌کردن به تصویر زن نامحرم و بدون پوشش چه حکمی دارد؟ نگاه‌کردن به‌صورت زن در تلویزیون چه حکمی دارد؟ آیا بین زن مسلمان و غیرمسلمان و بین پخش آن به‌طور مستقیم و یا غیر مستقیم تفاوتی وجود دارد؟ 
جواب: نگاه‌کردن به تصویر زن نامحرم، حکم نگاه‌کردن به خود زن نامحرم را ندارد، بنا بر این اگر نگاه از روى لذّت نبوده و خوف افتادن به گناه نباشد و تصویر هم متعلّق به زن مسلمانى که بیننده آن را مى‏ شناسد نباشد، اشکال ندارد و بنا بر احتیاط واجب نباید به تصویر زن نامحرم که به‌طور مستقیم از تلویزیون پخش مى‏شود، نگاه کرد ولى در پخش غیرمستقیم تلویزیونى اگر ریبه و خوف افتادن به گناه نباشد، نگاه‌کردن اشکال ندارد. 

سؤال: 
آیا دیدن تصاویر زنان برهنه و نیمه برهنه در فیلمهای سینمایی و غیر آن، در صورتی که آنان را نشناسیم، جایز است؟ 
جواب: نگاه ‏کردن به فیلم‏ها و تصاویر، حکم نگاه‏ کردن به اجنبى را ندارد و در صورتى که از روى شهوت و ریبه نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتب نشود، شرعاً اشکال ندارد ولى با توجه به اینکه دیدن تصویر برهنه‏اى که شهوت برانگیز است، غالباً از روى شهوت بوده و به همین دلیل مقدمه ارتکاب گناه مى ‏باشد، بنا بر این دیدن آنها حرام است. 

سؤال:
 بعضی از جوانان به تصاویر مستهجن نگاه می‏ کنند و برای کار خود توجیهات ساختگی ارائه می‏دهند، حکم آن چیست؟ و اگر دیدن این تصاویر مقداری از شهوت انسان را تسکین دهد و در جلوگیری از ارتکاب حرام مؤثر باشد، چه حکمی دارد؟ 
جواب: اگر نگاه‌کردن به آن تصاویر به قصد ریبه باشد و یا انسان بداند که منجر به تحریک شهوت او مى‏ شود و یا خوف ارتکاب گناه و مفسده باشد، در اینصورت نگاه‌کردن به آنها حرام است و این که به خاطر آن انسان به حرام دیگرى نمى ‏افتد، مجوّز ارتکاب فعلى که شرعاً حرام است، نمى ‏باشد. 

سؤال: 
آیا دیدن فیلمهای شهوت‏ان گیز برای فرد متأهل جایز است؟ 
جواب: اگر دیدن آنها به قصد تحریک شهوت باشد و یا موجب تحریک آن شود، جایز نیست. 

سؤال:
 دیدن فیلمهایی که راه صحیح نزدیکی با زن باردار را آموزش می دهند، برای مردان متأهل، با توجه به اینکه باعث به حرام افتادن آنان نمیشود، چه حکمی دارد؟ 
جواب: دیدن این فیلم‏ها که همیشه بانگاه شهوت برانگیز همراه است، جایز نیست. 

سؤال:
 دیدن فیلمهای ویدئویی که گاهی تصاویر منحرف کننده‏ای دارند، به قصد نظارت و حذف بخش‏های فاسد آنها برای ارائه به دیگران چه حکمی دارد؟ 
جواب: دیدن این فیلمها اگر به منظور اصلاح فیلم و حذف تصاویر فاسد و گمراه ‏کننده آنها باشد اشکال ندارد بشرط اینکه کسى که اقدام به این کار مى‏کند مصون از افتادن به حرام باشد. 

سؤال:
 آیا برای زن و شوهر دیدن فیلمهای ویدئویی جنسی در خانه، جایز است؟ آیا برای فرد مبتلا به قطع نخاع، دیدن این فیلم‏ها به قصد تحریک شهوت و تمکن از نزدیکی با همسرش، جایز است؟ 
جواب: برانگیختن شهوت توسط فیلمهاى ویدئویى جنسى جایز نیست. 
 
آیت‌الله مکارم شیرازی: 
سؤال: نگاه کردن به تصاویر مستهجن در صورتى که هیچ اثر سوئى روى فرد نداشته باشد چه حکمى دارد البته از نظر فقهى مراد است نه از لحاظ اخلاقى؟ 
جواب: جایز نیست زیرا تصاویر مستهجن منشأ فساد است. 

سؤال:
 آیا دیدن فیلمهای مستهجن برای زن وشوهر اشکال دارد ؟ 
جواب: جائز نیست و غالبا آثار نامطلوبی در آینده بر زندگی مشترک آنها می گذارد. 

سؤال: 
من یک جوان متاهل هستم. چهار سال است ازدواج کرده ام. به خاطر مشکل عدم میل جنسی و به تبع آن بچه دار نشدن با پزشک صحبت کرده ام، به علت بیماری روده که دارم نمی توانم به راحتی هر دارویی را استفاده کنم. 
می خواستم ببینم اگر به عکس و یا فیلم هایی که در آنها، کفار به صورت عریان هستند (در صورتی که یقین داشته باشم برای من مفسده‌ای ندارد و عکس هم عکس کفار باشد) آیا می‌توانم به بدن یا آلت آنها نگاه کنم. پزشک من می گفت اگر این راه از نظر شرعی جایز باشد از راه‌هایی است که به حل مشکل من کمک می‌کند. 
جواب: در صورتیکه به تجویز پزشک حاذق متدین تنها راه درمان باشد به مقدار ضرورت مانعی ندارد. 

سؤال:
 استفاده از نوارهاى تصویرى مبتذل و مستهجن توسّط زن و شوهر، جهت تهییج قوّه شهویّه، بدون این که مفاسد دیگرى بر آن مترتّب گردد چه حکمى دارد؟ آیا کسى که این گونه نوارها را به منظور فوق نگهدارى مى‌کند، قابل تعزیر است؟ 
جواب: اشکال دارد و قابل تعزیر است؛ ولى در مرحله اوّل در این گونه موارد در مقام تعزیر باید به اخطارهاى لفظى قناعت کرد. 

سؤال: 
آیا نگاه به فیلم روابط جنسی حرام است؟ و اینکه این حکم از چه آیه یا حدیثی استخراج می‌شود؟ 
جواب: آری، نگاه به فیلم‌های مبتذل و مفسده‌دار حرام است. این کار نوعی اشاعه فحشاء است که در قرآن از آن نهی شده است. 

سؤال:
 تعدادی از دوستان بنده به سایت‌های آموزش مسائل جنسی خارجی مراجعه می‌کنند در این سایت‌های خارجی عکس های عمل زناشویی دو فرد غیر هم جنس به صورت برهنه کامل قرار دارد بنده به آن ها می‌گویم دیدن آن‌ها حرام است ولی برای بنده دلیل می‌آورند و می‌گویند در رساله و استفتائات خود اقای مکارمی که از آن تقلید می‌کنی نوشته است که: 
1.  دیدن زن نامحرم کافر به طور برهنه مادر زاد حرام نیست.  
2. چون شما آن زن یا افراد را نمی شناسی پس حرام نیست.  
3. چون برای ما منشا فسادی ندارد یعنی ما بعد از آن کاری نمی کنیم حرام نیست.  
4. چون تصاویر آن زنان برهنه کافر را ما به طور غیر مستقیم می بینیم پس باز هم حرام نیست. بنده نیز همین چهار دلیل را در رساله و استفتائات آقای مکارم دیده ام. پیرامون این مطلب توضیح دهید. 
جواب: ما در هیچ کجا ننوشته‌ایم که دیدن زنان برهنه کافر یا عکس آنها جایز است. آنچه نوشته‌ایم جایز است این است که اگر آنها سربرهنه باشند و منشاء فسادی نباشد نگاه بدون قصد لذت مانعی ندارد. ولی دیدن عکس‌های مستهجن قطعا جایز نیست. 
 
آیت‌الله سیستانی: 
پرسش: آیا نگاه کردن به تصویر مبتذل حرام است؟ 
پاسخ: با شهوت و ترس وقوع در حرام، حرام است و بدون آن هم ـ بنابر احتیاط واجب جایز نیست. 

پرسش:
 آیا نگاه کردن به عکس زن‌های مبتذل که خودشان راضی هستند دیگران عکس‌های آن‌ها را ببینند و در صورتیکه فرد از خودش مطمئن باشد که در حرام نمی‌افتد اشکال دارد؟ گناه کبیره است یا صغیره یا مکروه است یا هیچکدام ؟ لطفا اگر حدیث یا آیه ای در این خصوص داریم ذکر بفرمائید ؟ 
پاسخ: نگاه التذاذی به آن جایز نیست و همچنین است بنابر احتیاط واجب اگر نگاه غیر التذاذی می‌باشد چنانچه عکس بدن ریان یا نیمه عریان باشد. 

پرسش:
 حکم شرعی برای تماشای فیلمهایی که دارای قطعات مبتذل می‌باشد چیست؟ 
پاسخ: نگاه کردن به شهوت و خوف وقوع در حرام ، حرام است و همچنین بنابر احتیاط واجب اگر بدون شهوت و خوف وقوع در حرام باشد. 

پرسش:
 حکم دیدن عکس زن خارجی نیمه عریان را بفرمائید ؟ 
پاسخ: نگاه التذاذی جایز نیست و بدون التذاذ هم بنابر احتیاط جایز نیست . 

پرسش: 
آیا نگاه کردن به نقاشی های مبتذل منظور یادگیری نحوه جماع با همسر و تنوعات در مقاربتهای جنسی برای مردی که ازدواج کرده است و می خواهد تنوعی در جماع با همسرش در زمینه مقاربت جنسی داشته باشد ایراد دارد ؟ 
پاسخ: اگر بدون شهوت باشد بنابر احتیاط واجب جایز نیست . 

پرسش:
 نگاه کردن به تصویر عورت مرد و زن نامحرم غیر مسلمان چه حکمی دارد اگر احتمال مفسده نرود؟ 
پاسخ: با شهوت جایز نیست بلکه بدون شهوت هم بنابر احتیاط واجب جایز نیست. 

آیت‌الله سبحانی: 
سؤال: آیا نگاه کردن به بدن نامحرم که در فیلمهاى تلویزیون و ماهواره و ... نشان داده مى‌شود جایز است؟ 
جواب: نگاه موجب تلذذ و ریبه و نگاهى که خوف فساد در آن هست حرام است. 
- دیدن عکس زنان بدون حجاب غیر مسلمان، بدون قصد لذّت در صورتى که نترسد که به حرام بیفتد اشکال ندارد. و بنابر احتیاط جاهایى را که مثل ران و شکم معمولاً مى پوشانند به هیچ وجه نگاه نکند. 
- نگاه کردن به فیلمهاى مبتذل، که موجب فساد خود انسان یا خانواده اش مى شود، جایز نیست و باید از نگاه کردن به آن خوددارى کرد. 

آیت‌الله بهجت: 
سؤال: آیا دیدن فیلم روابط جنسی که بدن زنان هرزه عریان است، جایز است یا خیر؟ 
جواب:  چون موجب تهییج شهوت مى‌شود، جایز نیست. 

سؤال: 
برخى از حرفه ‌ها هم چون کارگردانى، نقد فیلم، کنترل سایت‌ها و کنترل فیلم‌هاى وارداتى و... مستلزم دیدن فیلم هاى مستهجن است ـ که مشتمل اعمال خلاف اخلاق است ـ ، در صورتى که خوف ریبه و وقوع در فساد براى چنین کسانى نباشد، دیدن این گونه فیلم‌ها و درآمد حاصل از چنین شغل‌هایى چه حکمى دارد؟ 
جواب: از حیث حکم و شرط آن تفاوتى با دیگران ندارند و حرمت درآمد در صورتى است که مزد در قبال کار حرام باشد، نه این که هم زمان با کار عقلایى حلال، نظر به ریبه هم مثلاً بنماید که موجب حرام بودن مزد نمى‌شود. 

سؤال: 
نظر به بخش هاى مستهجن و وقیح فیلم‌ها براى کسى که آن ها را سانسور و اصلاح مى‌کند، چه حکمى دارد؟ 
جواب: سانسور کردن ضرورت نیست، چون مى  توانند اصلاً آن را پخش نکنند. 

سؤال: 
دیدن فیلم هاى سکسى در ماه رمضان چه حکمى دارد؟ 
جواب: مطلقاً حرام است و در ماه رمضان اگر سبب انزال منى شود، افطار به حرام به شمار مى‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

حکم نگاه به عکس مبتذل ، حکم مشاهده کردن فیلم مستهجن ، دیدن تصاویر غیراخلاقی چه حکمی دارد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.