دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

معنای لغت کشتی چیست ؟ | پاسخ سوال خندوانه 5 اسفند 95 | معنی کلمه کشتی

معنای لغت کشتی چیست ؟ | پاسخ سوال خندوانه 5 اسفند 95 | معنی کلمه کشتی

پاسخ سوال پیمامکی خندوانه-معنای کشتی-معنای لغوی کشتی-کشتی به چه معناست؟معنی کشتی؟

معنی کشتی چیست ؟ | لغت کشتی به چه معناست؟ - صفحه‌اصلی

معنی کشتی چیست ؟ | لغت کشتی به چه معناست؟ \n پاسخ سوال پیمامکی خندوانه-معنای کشتی-معنای لغوی کشتی-کشتی به چه معناست؟معنی کشتی؟ معنی کشتی در 
نتیجه تصویری برای معنای لغت کشتی چیست ؟ | پاسخ سوال خندوانه 5 اسفند 95 | معنی کلمه کشتی

معنی کشتی در فرهنگ معین

کشتی

(کُ) (اِ.) ۱ - ورزش دونفری که هدف از آن به پشت خواباندن یکی به وسیلة دیگری است . مجازاً: تلاش و کوشش جسمی یا ذهنی بسیار سخت . ۲ - زنار، کمربند.

(کِ) (اِ.) ۱ - سفینه ، قایق بزرگ . ۲ - نوعی پیالة شراب . ، ~ کسی غرق شدن بسیار افسرده و غمگین شدن .

   

واژه کشتی به چه معناست - صفحه‌اصلی

جواب مسابقه پیامکی خندوانه ۵ اسفند / لغت کشتی به چه معناست ؟  پاسخ سوال پیمامکی خندوانه-معنای کشتی-معنای لغوی کشتی-کشتی به چه معناست؟  معنی کشتی به فارسی کشتی ( اسم ) ۱ – کستی قهرمانی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2017 ؛ ایران 5- آمریکا 3 تیم ملی کشتی آزاد ایران در دیدار حساس و نفس گیر فینال جام جهانی 

معنی کشتی به فارسی

کشتی

( اسم ) ۱ - کستی . ۲ - گلاویز شدن دو تن با یکدیگر برای زور آزما یی و زمین زدن هم . یا ترکیبات اسمی : تشک کشتی . ( کشتی ) تشکی که بر کف زور خانه یا جای دیگر گسترند و کشتی گیران روی آن کشتی گیرند . یا خاک کشتی . ( کشتی ) سابقا معمول بود برای کشتیها ی خارج از زور خانه زمین را هموار میکردند و در آن خاک نرم میریختند که آنرا [ خاک کشتی ] میگفتند چنانکه امروزه تشک کشتی می اندازند . ورزش فقر بود روز و شبان در سرما خاک کشتی است همه بالش ما بستر ما . ( گل کشتی توبا ) یا سنگ کشتی . ( کشتی ) سابقا پهلوانان نامی که ناچار بوده اند در ایام معینی با اشخاص مختلف الوزن زور آزمایی کنند با یکی از ورزشکار ان که وزن بدنش بیشتر از وزن پهلوان بود چند روز قبل از موعد کشتی میگرفتند خود را با وزن سنگین او عادت میداند تا در موقع کشتی جدی از عهد. بلند کردن حریف خود بر آیند . در گذشته این قبیل کشتی گیران پر وزن را که اکثر هم هنری نداشته و برای همین کارها خوب بودند در مقام مزاح سنگ کشتی میخواند ند یا کشتی پهلوانی . ( کشتی ) این نوع کشتی که اساسی ترین کشتی های باستانی است سابقا مخصوص پهلوانها ی بزرگ و صاحب داعیه بود . این کشتی با خواندن گل کشتی انجام میگرفت بدین صورت که بعد از ختم ورزش مرشد زور خانه یا شخص دیگر ی شروع بخواندن گل میکرد و پیش کسوت ترین افراد حاضر در زور خانه دست دو پهلوان را بدست یکدیگر می نهاد . بمحض اینکه خواندن گل کشتی شروع میشد هر دو پهلوان دست ها را روی زانوی راست خود نهاده بحالت رکوع در میامدند .

لغت کشتی به چ معناست - آبلاکو

جواب مسابقه پیامکی خندوانه ۵ اسفند / لغت کشتی به چه معناست ؟ 2 دقیقه پیش ... معنای لغت کشتی چیست؟ / لغت کشتی ... معنای کشتی لغت کشتی به چه معنی است؟

 در این وقت دیگر ان هم که در گود ایستاده بودند بتبعیت از پهلوانان برکوع میرفتند و پس از ختم قرائت گل کشتی عموما بسجده در آمده و بعد از جای بر میخاستند دو پهلوان فرو کوبیده شروع بکشتی میکردند و زور آزمایی تا غلب. یکی بر دیگر ی دوام داشت یا کشتی چهک . ( کشتی ) نوعی زور آزمایی بدین صورت که گودال یا چاه کوچکی می کندند و یکی درون آن رفته و پای می افشرده و دیگر ی که خود را زور مندتر میدانسته می بایست او را بقوت خویش از آن گودال بیرون آورد . یا کشتی خصمانه . ( کشتی ) کشتی هایی است که بنا بتقاضای قبلی یکی از طرفین کشتی صورت میگیرد . پس از موافقت پهلوان یا پیش کسوت ترین فرد زور خانه دست آنها را گرفته و بدست یکدیگر میدهد و مرشد زور خانه با صدای بلند میگوید : اول فتح است بسم الله الرحمن الرحیم پهلوان و دیگر ان مواظب حرکات طرفین هستند تا پشت یکی از آنها بخاک برسد و اگر کشتی طولانی شود و هیچیک فاتح نگردند آنان را از هم جدا میکنند و بقی. کشتی را موقوف بوقت دیگر میسازند : ( داد در کشتی خصمانه دگر دست بدست بنگاهی همه را کشت و در کشتی بست ) . ( گل کشتی ) یا کشتی دسته جمعی . در جشنهای گل ریزان بعد از خاتم. ورزش و مراسم دعا میاندار روی بطرف بزرگان و اساتید ی که در غرفه ها بودند میکرد و میپرسید : اکنون چه کنیم ? در این وقت خوانند. گل کشتی بصدا در می آمد . بلا فاصله هر کشتی گیری حریف خود را انتخاب میکرد و هر دو نفر حریف یکدست خود را بگردن دیگر ی تکیه داده و در معنی بصورت دوستانه دست بگردن هم میکردند و دست دیگر را که آزاد بود بروی زانو ی خود نهاده همگی برکوع در آمده و بمحض اینکه خوانند. گل میگفت [ خدا را سجود ] بهمان قسمی که دست در گردن هم داشتند با یکدست بسجود رفته و از جای بر خاسته و هر دو نفر با هم فرو کوبیده و یکدیگر را رها ساخته در کنار هم می ایستادند و بعد با اشار. میاندار یا پهلوان هر حریفی با حریف خود کشتی میگرفت . یا کشتی دوره . ( کشتی ) در این کشتی رسم چنین بود که پهلوان بعد از خاتم. ورزش و مراسم دعا دست خود را بعزم و طلب کشتی بطرف یکایک ورزشکار ان دراز میکرد و هر یک مایل بکشتی بود با پهلوان گلاویز میگردید . یا کشتی میدانی . ( کشتی ) این کشتی هم نوعی از کشتیها ی خصمانه در زور خانه ها بود با این تفاوت که در این مراسم چون پای امتیاز و بازو بند پهلوانی و مشاغل دیوانی در بین بود پهلوانان بالای جان میزدند و بسا اتفاق میافتاد که جان خود را در این راه بباد می دادند .

لغت کشتی به چه معناست - آبلاکو

جواب مسابقه پیامکی خندوانه ۵ اسفند / لغت کشتی به چه معناست ؟ 31 دقیقه ... معنای لغت کشتی چیست؟ / لغت کشتی به چه معنای کشتی لغت کشتی به چه معنی است؟

 پهلوانانی بودند که برای کسب شهرت و اخذ این امتیازات شاید از یک سال قبل شروع بتمرین میکردند و از ولایات دور دست خود را در روز معین که غالبا عید نوروز بود بپایتخت میرسانید ند . یا ترکیبات فعلی : خاک کشتی ما در فلان جا ریخته خواهد شد . ( کشتی ) در آنجا مبارزه خواهیم کرد یا کشتی پاک شدن . ( کشتی ) ۱ - تمام شدن کشتی . ۲ - تلافی زمین خوردن از کشتی قبلی شدن : ( چه بهشتی است که آن شوخ غضبناک شود از نگاهی بکشد کشتی ما پاک شود ) . ( میر نجات ) یا کشتی پاک کردن . ( کشتی ) ۱ - تمام کردن کشتی . ۲ - تلافی زمین خوردن در کشتی قبلی را کردن : ( با خلق جهان پاک کنم کشتی همت گر مشعل گردون کندم کهنه سواری ) . ( محسن تاثیر ) یا کشتی در میان بودن ( ماندن ) . ( کشتی ) نا تمام ماندن کشتی است که چون دو تن در کشتی حریف هم نمیشوند و اتمام کشتی را بوقت دیگر موکول کنند گویند : کشتی آنها در میان است . یا در میان مانده است . یا کشتی قدر بودن . برابر بودن در زور و کشتی . یا کشتی گره شدن . ( کشتی ) کشتی در میان ماندن : ( بگشای میان رخ و بفروش نگاهی سودا چو گره گشت خریدار برد رنج ) . ( میر الهی )

معنای کشتی گرفتن چیست - آبلاکو

معنای لغت کشتی چیست؟ سرشاخ شدن گرفتن کمر زدن حریف به زمین / کشتی در لغت به چه معناست؟ جواب مسابقه پیامکیخندوانه لغت کشتی به چه معناست؟ ا سوال تبریک روز مهندس 5 اسفند 95 | 

کشتی . [ ک ُ ] (اِ) زورآزمائی دو تن با یکدیگر بدون به کار بردن آلات و اسباب به قصد بر زمین افکندن همنبرد. مصارعت . به هم چسبیدن دو پهلوان به یکدیگر و کوفتن و افکندن یکدیگر را بر زمین . (ناظم الاطباء). عمل دو کس که بر هم چسبند و خواهند یکدیگر را برزمین زنند. (از برهان ). زورورزی دو تن با یکدیگر تاکدام یک از پای درآید و آن را کستی با سین نیز گویند. مرد و مرد. مصارعة. (یادداشت مؤلف ) : 

بدو گفت پولاد جنگی نبرد

به کشتی پدید آید از مرد مرد.

فردوسی .


جواب >زدن حریف به زمین

اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنید

جواب مسابقه پیامکی خندوانه ۵ اسفند / لغت کشتی به چه

جواب مسابقه پیامکی خندوانه ۵ اسفند / لغت کشتی به چه معناست ؟ لغت کشتی به چه ... معنای لغت کشتی چیست؟  مهمانخندوانه امشب پنجشنبه ۵ اسفند ۹۵ اولین بار در نینجا  جواب سوال مسابقه پیامکی خندوانه مخترع اتومبیل چه کسی بود ؟

لغت کشتی یعنی جه - آبلاکو

لغت کشتی یعنی جه  کشتی: دیپلماسی کشتی دوباره کارآیی خود را نشان داد، به این پرسش یکسان است و آن یک کلمه یعنی "هم کفو بودن یکدیگر" است، مهمان خندوانه امشب پنجشنبه ۵ اسفند ۹۵

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.