دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

دانلود، عکس جدید 97 ،فیلم کلیپ 2018

دانلود مولودی و مداحی ،خبر ،عکس جدید، فیلم ،آهنگ، سرگرمی، ورزشی، رمضان 97، کلیپ

مخترع اتومبیل مدرن چه کسی بود ؟ | پاسخ و جواب سوال خندوانه

مخترع اتومبیل مدرن چه کسی بود ؟ | پاسخ و جواب سوال خندوانه

گوتلیب دایملر مخترع اولین خودرو بودگوتلیب دایملر مخترع  نخستین اتومبیل بود چه کسی بود ؟ ، زندگینامه گوتلیب دایملر مخترع نخستین اتومبیل مدرن در جهان ، عکس و بیوگرافی گوتلیب دایملر مخترع اولین ماشین مدرن در دنیا چه کسی بود ؟

مقالات اتومبیل گوتلیب دایملر مخترع اتومبیل مدرن

مخترع اتومبیل مدرن چه کسی بود ؟

1-هنری فورد

2-توماس ادیسون

3-آنتوان لاووازیه

پاسخ = هنری فورد

با اینکه برنامه خندوانه و طراح سوالش کاملا گزینه های اشتباه رو درج کردند از بین گزینه ها مد نظر خندوانه 

پاسخ هنری فورد میشه 


همه چیز در مورد گوتلیب دایملر، مهندس، مکانیک و صنعت‌گر آلمانی بود، که در شرندورف واقع در پادشاهی وورتمبرگ، که بخشی از کنفدراسیون آلمان محسوب می‌شد، به دنیا آمد. این بخش، هم‌اکنون به کشور آلمان تعلق دارد. ویکی‌پدیا

تولد: ۱۷ مارس ۱۸۳۴ م.، شرندورف، آلمان

مرگ: ۶ مارس ۱۹۰۰ م.، اشتوتگارت، آلمان

ملیت: آلمانی

مای پیکس لاو : طبق اسناد و مدارک به جا مانده گوتلیب دایملر نخستین موتور احتراق داخلی و نخستین موتورسیکلت و نخستین اتومبیل را اختراع کرده است او توانست یک گاری بدون اسب را به حرکت درآورد


تعیین قطعی این موضوع که اولین بار چه کسی ماشین بنزینی را ساخت، مشکل است. ولی تا آنجائی که می دانیم شخصی آلمانی به نام «گوتلیب دیملر» اولین اتومبیل بنزینی را در سال ۱۸۸۷ ساخت.

 در همان سال، دو نفر فرانسوی یک «کلاچ» و یک «گیربکس» را به ثبت رساندند، که پایه گذاری نوعی کلاچ و گیربکس بود که هم اکنون در بیشتر اتومبیل های انگلیس به کار می رود. امروزه،البته بعضی از اتومبیل های انگلیسی دنده ی اتوماتیک دارند که این کیفیت در اتومبیل های آمریکائی رایج تر است.

یکی از بزرگ ترین پیش قدمان انگلیسی در راه تکامل اتومبیل، شخصی به نام «لانچستر». بود که اولین اتومبیلش را در سال ۱۸۹۵ به بازار عرضه کرد. دو بدعت تازه در اتومبیل ساخت آقای لانچستر با یک دیگر ترکیب شده بود، یکی تایرهای بادی و دیگر چرخ های پره دار. بعد از این تاریخ اقداماتی که در راه تکامل این وسیله نقلیه انجام گرفت بیشتر در جهت سریعتر شدن حرکت آن بود.


درباره مخترع اصلی اتومبیل بحث‌های زیادی در گرفته و اختلاف نظر وجود دارد. بعضی از طرفداران بنز، مخترع اتومبیل را کارل بنز می‌نامند. از سویی دیگر نام آرماند پژو نیز در لیست مخترعین اتومبیل جای دارد. لئون برپوله یکی دیگر از مبتکران اتومبیل است اما در واقع باید گفت که طبق اسناد و مدارک به جا مانده (گوتلیب دایملر) نخستین موتور احتراق داخلی و نخستین موتورسیکلت و نخستین اتومبیل را اختراع کرده است .او توانست یک گاری بدون اسب را به حرکت درآورد.دایملر با تلاش شبانه‌روزی خود موفق به ساخت موتور درون‌سوز شد و آن را بر روی موتور سیکلت و سپس اتومبیل قرار داد. اکنون به شرح حال زندگی این مخترع بزرگ می‌پردازیم.

پاسخ سوال خندوانه گوتلیب دایملر

بیوگرافی گوتلیب دایملر از تولد تا درگذشت 

گوتلیب دایملر، (به آلمانی: Gottlieb Daimler) (زاده ۱۷ مارس ۱۸۳۴ - درگذشته ۶ مارس ۱۹۰۰) مهندس،مکانیک و صنعت‌گر آلمانی بود، که در شرندورف واقع در پادشاهی وورتمبرگ، که بخشی از کنفدراسیون آلمانمحسوب می‌شد، به دنیا آمد. این بخش، هم‌اکنون به کشور آلمان تعلق دارد.

دایملر، یکی از پیشگامان ساخت موتورهای درون‌سوز و مخترع موتورهای بنزینی با سرعت بالا می‌باشد. وی همچنین بعنوان طراح و سازنده اولین خودروهای چهار-محوره، محسوب می‌شود. دایملر و شریک مادام‌العمرش؛ویلهلم مایباخ، دو مخترع در صنعت خودروسازی بودند، که تقریبأ تمامی عمر خود را، در زمینه ساخت و بهبود موتورهای بنزینی هرچه کوچکتر، با سرعت بالاتر، گذراندند.

در سال ۱۸۹۰ دایملر بهمراه مایباخ، دایملر-موتورن-گیزلشافت (به‌اختصار دی‌ام‌جی) را تاسیس نمودند. آنها اولین اتومبیل خود را در سال ۱۸۹۲ بفروش رساندند، سپس دایملر بیمار شد. پس از بازگشت او به شرکت، بین دایملر با سهامداران شرکت مشکلاتی بوجود آمد، که منجر به استعفای او در سال ۱۸۹۳ گردید. دایملر در سال ۱۸۹۴ بار دیگر، به کمپانی بازگشت. سرانجام در تاریخ ۶ مارس ۱۹۰۰ گوتلیب دایملر درگذشت. در سال ۱۹۲۴، مدیریت وقت دی‌ام‌جی قرارداد همکاری بلندمدتی را با کارل بنز و شرکت وی؛ بنز اند سی، امضا کرد، که در سال ۱۹۲۶ به ادغام این دو شرکت انجامید.[۱] شرکت جدید دایملر-بنز آگ نام گرفت، که در حال حاضر بعنوان بخشی از شرکت خودروسازی دایملر آ گ و تحت نام مرسدس بنز شناخته می‌شود.


زندگینامه گوتلیب دایملر


(گوتلیب دایملر) در ۱۷ مارس ۱۸۳۴ در شوندرف آلمان به دنیا آمد. خانواده وی در سطح متوسط جامعه قرار داشتند. پدرش جوهانس دایملر نانوا بود و مادرش فردریکا در خانه برای مردم خیاطی و گلدوزی می‌کرد. پدر و مادر گوتلیب همه تلاش خود را برای راحتی و آسایش فرزندشان به کار می‌بردند.بعد از تولد گوتلیب، دو فرزند دیگر پا به این خانه گذاشتند و جمع خانوادگی آنها به پنج نفر رسید و گوتلیب صاحب خواهر و برادر شد.در آن زمان به ویژه در شهر کوچکی چون شوندرف مردم به تحصیل فرزندشان توجهی نمی‌کردند و پسرها باید از همان دوران کودکی در کنار پدرشان مشغول به کار می‌شدند و خرج خود و خانواده را درمی‌آوردند.

مهندسان تاریخ‌ساز و نام‌آور آلمان گوتلیب دایملر مخترع اتومبیل مدرن

گوتلیب دایملر مخترع  اتومبیل بود که به خاطر مدرن را طراحی کرد  

اما پدر گوتلیب با این نظریه مخالف بود و به دلیل این‌که خودش در دوران کودکی فرصت تحصیل پیدا نکرده بود و تمام اوقات زندگی خود را در کنار تنور نانوایی ایستاده بود، آرزو داشت فرزندانش تحصیل کنند و به مقامات بالا دست یابند و به رویاهای پدر جامه عمل بپوشانند. گوتلیب نیز از همان دوران طفولیت هوش سرشار خود را ابراز کرد. کتاب‌های داستانی را که مادرش برای وی می‌خواند بلافاصله حفظ می‌کرد. همچنین طبق تربیت صحیح والدینش رفتار و اخلاق بزرگ‌منشانه در این کودک پنج ساله به خوبی مشاهده می‌شد.پدر، او را به مدرسه برد. او هم هر چه را می‌آموخت به سرعت یاد می‌گرفت. علاقه عجیبی به درس خواندن داشت. تمام مدت زنگ تفریح در کلاس می‌نشست و درس می‌خواند و مسائل ریاضی برای خودش طرح می‌کرد. او مانند سایر بچه‌ها به بازی علاقه‌ای نداشت و اوقات خود را در تنهایی و حل مسائل ریاضی می‌گذراند.


سیزده ساله بود که دوران دبستان و دبیرستان را به پایان رساند و زودتر از بچه‌های هم‌سن و سال خود دیپلم گرفت. به طور کلی پسری منزوی بود و بچه‌ها به او حسودی می‌کردند زیرا همیشه مورد تشویق معلمان خود قرار می‌گرفت. همکلاسی‌هایش با او حرف نمی‌زدند و در بازی‌های دسته جمعی او را کنار می‌گذاشتند البته گوتلیب نیز علاقه چندانی به بازی با آنها نداشت او به دنبال هدفی والا بود و می‌خواست با ادامه تحصیل باعث افتخار والدینش شود. او حتی روزهای یکشنبه که روز تعطیل به حساب می‌آمد باز هم درس و مطالعه را کنار نمی‌گذاشت.

مرسدس بنز | پدال، مجله خودرو و حمل و نقل | Page 23 

گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع برس خورده مات، طراحی مدرن، توجه به چه کسی اولین اتومبیل مدرن را ساخت؟

گوتلیب از لابه‌لای کتاب‌های درسی‌اش علاقه‌مندی خود را به مکانیک و علوم تکنیکی و فیزیک یافته بود.او در سال ۱۸۴۸ یعنی در سن چهارده سالگی وارد رشته مکانیک و چهار سال بعد فارغ‌التحصیل شد و برای تکمیل تحصیلاتش باید قدم‌هایی فراتر برمی‌داشت و در کنار آن، کار هم می‌کرد.

توماس ادیسون مخترع برق کوتلیب دایملر چه کسی بود ؟ 

توماس ادیسون نامی که هر کسی در جهان شنیده بزرگ‌ترین مخترع قرن بود  

گوتلیب دایملر جهانگرد شد


پس از به پایان رساندن تحصیلات خود در کالج شهر، دایملر به توصیه پدر و مادرش آلمان را ترک کرد و به فرانسه رفت. او در پاریس به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک پرداخت. در آن زمان هجده سال داشت. سپس در همانجا وارد رشته پلی‌تکنیک شد. پس از فعالیت در چند رشته فیزیک و مکانیک در پاریس، راهی انگلیس، اتریش و بلژیک شد.

مرسدس بنز | پدال، مجله خودرو و حمل و نقل | Page 22 

گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی  این اتومبیل هنگام  چه کسی 

در لندن در کارگاه دوست پدرش (هنریش استراب) مشغول به کار شد تا هزینه تحصیل و اقامت در کشورهای خارجی را به دست آورد. او حتی برای والدینش هم پول می‌فرستاد. روزها به دانشگاه می‌رفت و شب‌ها تا نیمه وقت در کارگاه ریخته‌گری به کار می‌پرداخت.دایملر پا به بیست و نه سالگی گذاشته بود. او با توشه‌ای از علم و تجربه و بعد از چندین سال دوری از وطن به آلمان مراجعت کرد و برای خود کارگاهی کوچک اجاره کرد تا در آنجا به تحقیقات خود بپردازد.مادرش (فردریکا) به فکر یافتن دختری مناسب برای پسر عزیزش افتاد. او در میان دختران اقوام و دوستان، (اماکانز) را مناسب برای همسری با گوتلیب یافت.گوتلیب در ابتدا حاضر به ازدواج نمی‌شد زیرا احساس می‌کرد با تشکیل خانواده نمی‌تواند به فعالیت‌های تحقیقاتی خود بپردازد اما بالاخره با اصرار مادرش در سال ۱۸۶۷ با اماکانز دختر زیبا و محجوب از خانواده باشخصیتی ازدواج کرد. پدر همسرش داروساز بود و خانه‌ای را به این عروس و داماد هدیه داد تا گوتلیب هم بتواند در زیرزمین خانه به تحقیقات خود ادامه دهد.حاصل این ازدواج پنج فرزند بود که به فاصله سه سال از هم پا به دنیا گذاشتند. در این میان (پائول دایملر) فرزند سوم گوتلیب به شغل پدر علاقه‌مند شد و راه پدر را در پیش گرفت.

زندگینامه گوگلی المو مارکونی مخترع اتومبیل مدرن چه کسی بود ؟ 

زندگینامه گوگلی المو مارکونی مخترع ود و معلمان  هر کسی در جهان  

 اختراع موتور احتراق توسط گوتلیب دایملر

دایملر سی و پنج ساله سعی در ساخت یک موتور احتراق داخلی با سوخت بنزین داشت تا بتواند یک گاری را بدون اسب به حرکت درآورد. او در دوران دانشجویی با (می باخ) یکی از جوانان با شور و اشتیاق و علاقه‌مند به رشته مکانیک آشنا شد.


او تصمیم گرفت با همکاری می‌‌باخ دست به ابداع یک وسیله حرکتی بزند و در جهت رفاه زندگی مردم گامی بردارد.


دایملر همان طور که از کودکی منزوی بود در دوران جوانی نیز مردی ساکت و سر به زیر به نظر می‌رسید. زمانی که در کارگاه خود سرگرم کار می‌شد برای این‌که کسی مزاحمش نشود پرده‌ای تیره به پنجره می‌زد و در را به روی خود قفل می‌کرد و با شریک خود می‌‌باخ مشغول کار و تحقیق می‌شد اما از شر همسایه‌های کنجکاو در امان نبود. مردم اطراف خانه وی به او و شریکش مظنون شدند و فکر کردند که آنها در کارگاهشان دست به کارهای خلاف از جمله چاپ اسکناس جعلی و یا ساخت داروهای مخدر می‌زنند؛ لذا پلیس را خبر کردند و اظهار داشتند در همسایگی ما دو مرد در کارگاهی مخوف مشغول تهیه موادمخدر و یا چاپ اسکناس جعلی هستند. تحقیقات پلیس آغاز شد. البته پلیس نیز ظنین بود و به موجب این ظن و گمان، پدر همسر گوتلیب را که صاحب خانه بود دستگیر کرد و تا مشخص شدن ماجرا او را به زندان انداخت. بالاخره بعد از چند ماه تحقیق و بررسی معلوم شد که گوتلیب سرگرم انجام کارهای خلاف قانون نیست وفقط بر روی چند مقاله فیزیکی مشغول به آزمایش و تحقیق است، لذا پدر همسر او از زندان آزاد شد و (گوتلیب) و (می‌‌باخ) نیز کار خود را در کارگاه‌شان از سر گرفتند.

زندگینامه گوتلیب دایملر مخترع اتومبیل مدرن

اتومبیل و فرهنگ انبوه مدل تی هزینه ساخت اتومبیل را توانست آنقدر پایین آورد که هر کسی گوتلیب دایملر

بدین ترتیب دایملر توانست فرصت کافی برای انجام کارهای خود پیدا کند و اختراعات خود را پشت سر هم عرضه کند. او موفق شد موتوری با سوخت بنزین ابداع کند. دایملر تجارب زیاد خود را روی وسیله حرکتی که همان اتومبیل بود، به کار گرفت و نام دخترش مرسدس را رویش گذاشت.


در سال ۱۸۸۷، زمانی که او برای تکمیل تحقیقاتش به پاریس سفر کرده بود، خبر مرگ همسرش اماکانز او را دچار شوک کرد. همسر مهربانش به دلیل عارضه قلبی چشم از جهان فرو بست و او را تنها گذاشت.

ایده اولیه اختراع خودرو از کیست کوتلیب دایملر | مجله خودرو کارستان 

 کوتلیب دایملر، مخترع اتومبیل نخستین و اولین خودرو کسی ست که مخترع (گوتلیب دایملر

دایملر نیز از حال و روزگار خوبی برخوردار نبود گاه گاهی درد عجیبی در ناحیه سینه و قلبش زندگی را جلوی چشمان وی تیره و تار می‌کرد و سرانجام او با اختراع موتور درون‌سوز توانست اتومبیلی را وارد بازار کند و اتومبیل او در بازار خوب به فروش رفت. دایملر کارگاه را روز به روز بیشتر توسعه داد تا این‌که صنعت اتومبیل‌سازی او به صورت یک صنعت بسیار پر سود درآمد.


درخواست ثبت اختراع خودرو توسط گوتلیب دایملر 
ثبت اختراع خودروهای ساخت دایملر، تنها چهار ماه پس از ثبت اختراع بنز
نخستین خودروهای جهان به روایت تصویر
یکی از اولین طراحی*های دایملر
این خودرو در سال 1885 به نمایش گذاشته شده است.
نخستین خودروهای جهان به روایت تصویر

 

اولین خودروهای ساخت گوتلیب دایملر
این خودرو در سال 1886 برای اولین بار به نمایش گذاشته شد.
125 سال پیش کارل بنز، اختراع شماره 37435 را در اداره ثبت اختراعات رایش در برلین، به ثبت رساند و صنعت خودرو متولد شد. طی این 125 سال تنها دایملر و بنز بیش از 80هزار اختراع را در زمینه خودرو به ثبت رسانده*اند.
به گزارش گیزمگ، نیروی مورد نیاز برای حرکت اولین اتومبیل*های جهان توسط یک موتور چهارزمانه تک*سیلندر و افقى تأمین می*شد. حجم اولین موتورها تنها 954 سانتیمترمکعب بوده و نیروی حاصل از آنها 0.55 کیلووات برآورد می*شود. دور موتور 400 دوربردقیقه و حداکثر سرعت حاصل از آن 16 کیلومتر بوده است.
سال 1926 بنز و دایملر که یکی دیگر از اولین خودروسازان جهان است، با مشارکت یکدیگر شرکت دایملر-بنز را بنیان*گذاری کردند که محصولات آن را به نام مرسدس بنز می*شناسیم. دایملر 12 سال پیش کرایسلر را خریداری کرد اما ضعف عملکرد کرایسلر باعث شد حدود 3 سال پیش این ارتباط قطع شود.
در حال حاضر دایملر آ.گ که نتیجه همکاری اولین خودروسازان جهان است، هنوز هم سازنده گروهی از بهترین و امن*ترین خودروهای جهان به*شمار می*رود. از حدود 25 سال پیش تاکنون خانه کارل بنز در لیدنبورگ توسط این شرکت به نمایشگاهی برای ارائه تاریخچه صنعت خودرو تبدیل شده است.

منبع : mypixlove.blogsky.com 

  • نخستین مخترع اتومبیل مدرن کوتلیب دایملر خودروی ساخت بنز + تصاویر 

    کارل بنز یک مهندس و مخترع آلمانی بود که ر سوی دیگر «گوتلیب دایملر»  تعدادی اتومبیل 

  • گوتلیب دایملر مخترع اولین خودرو بودگوتلیب دایملر مخترع  نخستین اتومبیل بود چه کسی بود ؟

  • نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.